tisdag 31 juli 2007

Besökvärd butik.


Det finns pärlor i de gamla bondbyarna mitt på Österlen. Firma Hans Persson i Borrby AB är en sådan.
Affären har ett mycket brett sortiment, antagligen har jag bara sett toppen på isberget. De har bl a mycket konkurrenskraftiga priser på snus.
Det tycks annars vara en viss tyngdpunkt på cyklar inklusive service. En av mina svärdöttrar in spe, lämnade in sin gamla skrotcykel på ansiktslyftning. Exempelvis försågs den med handtag i trä som skruvas fast i änden. Jag har inte sett sådana sen jag var barn.
En annan av de blivande svärdöttrarna var inne och gjorde ett fynd bestående av två campingstolar utförda i stålrör och markisväv. Jag har för mig att sådana var med på Nordiska muséets utsällning om bilen, där man visade ett picnick-kit från 50-talet.
Jag vill fästa uppmärksamhet på deras handritade "prator". För närvarande marknadsförs en borrmaskin med väska och en vinkelslip agressivt.
Personalen i Borrby består av två mycket seniora herrar. Men firman har också en butik i Ystad som jag dessvärre ännu inte haft tillfälle att besöka.
Kvittot ger en bra illustration av affären. Betänk att BP upphörde som varumärke i Sverige 1993.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar