onsdag 24 september 2008

Simrishamn låter medborgaren komma till tals

Simrishamns kommun brukar skryta med att man har en så bra webbplats. Det må vara som det är med det. Men man har lagt ut en möjlighet svara på veckans fråga.
När jag tittade på tidigare frågor upptäckte jag en otroligt rolig undersökning från första veckan i juni.
Den raka och lakoniska frågan var: Tycker du att det är bra att bo i Simrishamn?
Det något häpnadsväckande resultatet var att 50% svarade Ja och 50% svarade Nej.
Alarmerande? Ja - tills man ser att det är 2 som röstat.
Folkomröstningar stärker demokratin!

2 kommentarer:

  1. Jag hittade en cool blogg som heter bloggträff som mer eller mindre ordnar pickniks etc. etc. för bloggare.Nu ordnar de mest olika prylar i Göteborg och stockholmstrakten.
    Vad jag försöker göra är att få ihop något liknande för österlenområdet. Om detta är något som låter intressant så besök gärna min blogg på länken till detta inlägget och kom med förslag. http://luckya.blogg.se/2008/september/bloggtraff.html

    SvaraRadera
  2. Cool! Men jag är en gubbe på 61. Jag har fullt upp på Hammenhögs Gästis, med en och annan utflykt i blogosfären. Men alla bloggare ä välkomna till till oss i hjärtat av Österlen.

    SvaraRadera