måndag 4 februari 2013

Blogg på nytt sätt.

Jag är på mitt sjunde är med min blogg. Den har vuxit till en omfattning som jag inte alls förutsett. Cirka 500 inlägg spridda över många ämnesområden blir obönhörligen oöverskådligt. En generell  sökfunktion hjälper  vissa sökbehov men underlättar inte överblicken. Vid ett tidigare tillfälle har jag brutit ut den del, som handlade om min cancersjukdom. Det var ju inte meningen att Gästgiverarebloggen skulle vara en en Cancerblogg. På kort tid blev Cancerblogg mer besökt än ursprungsbloggen.

Bloggarna har totalt ca 150 000 besökare, i genomsnitt mellan sju och åtta tusen per månad. Jag tittade på Lars Vilks blogg, av ingen särskild orsak, och såg att han, vid tillfället, hade 1624 inlägg i en enda kronologisk rad.  Han är ju konstnär och gör som han vill och hittar på en förklaring i efterhand. Jag är inte konstnär och vill ha ordning i vad jag säger och skriver. Jag har alltså lagt upp undersidor för olika specialområden.
 Bloggen handlar om  stort och smått på Hammenhögs Gästis och i Hammenhög.

Undermenyn "Om bloggen" pekar till Gästis hemsida.

"Cancerblogg" är vad den heter.

"Litteratur" finns som en underblogg pga att jag är en veritabel bokslukare. Jag tycker om att
ibland anmäla böcker jag läst, som tips och inspiration till andra storkonsumenter av skönlitteratur. Tabellen med läst, kommer tillsvidare att finnas kvar i  högerkolumnen på förstasidan.

"Turen går till.." är helt enkelt populära "Österlens mest personliga karta." Mina raljerande, reflekterande utflykter i grannskapet, resor i tid och rum.

Det är klart att man har mängder av åsikter och uppfattningar där man  bor och verkar. Inlägg som inte direkt kan relateras till verksamheten  på Gästgivaregården kommer att presenteras under "Åsiktsmaskinen".

Jag hoppas att vår blogg med detta ska bli mer överskådlig och lättnavigerad. Är det inte så är det bara att säga ifrån, synpunkter tas emot tacksamt men bestämt.

Du hittar oss naturligtvis även på Faceebook, gilla oss där!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar