söndag 20 februari 2011

Till alla badgäster.

Vintern är envis och biter sig fast på Österlen. Jag tänkte att jag kunde visa vinterbilder från alla sommarbesökares favorit, Kåseberga.

Det är gott om parkeringsplatser. Ahls rökeri har inte öppet och glass är uteslutet. Vendel håller inte bara grillterassen stängd utan också restaurangen.

Vattnet är fortfarande öppet och jag antar att fiskarna, och då menar jag sådana som drar upp fiskar ur vattnet, gör sitt jobb. Det är tuffa gossar. Visserligen gillar jag att åka båt, men jag skulle inte vilja byta. SMHI har börjat komplettera sina väderrapporter med "köldeffekt" där man tar hänsyn till vind. Skulle tro att vi ligger i paritet med Svalbard.

Det finns en framtid! Senaste veckan fick vi ljust en halvtimme längre. Mot söderväggen på vårt hus blommar vintergäck och inne i häcken gömmer sig blyga snödroppar. Den 5 mars öppnar vi!

1 kommentar: