onsdag 6 mars 2013

Så var det igång!

I helgen som gick öppnade vi för säsongen. En fredagkväll med en av dessa solnedgångar, ja jag vet; det är ett jäkla tjat om solnedgångar och
-uppgångar på Österlen. Men vad ska man göra när man står inför detta naturfenomen mman aldrig tröttnar på, som en skogsbrand utan dess uppenbara nackdelar.

Man är alltid nervös inför premiären, men det fanns inget fog för det. Riktigt gott om folk och många hade blommor med sig, som en uppvaktning till de nya gästgivarna.

Det var god stämning pilsner flödade och angusburgare stod som spön i backen. Personligen brukar jag tjata till mig en barnburgare, alltså en angusburgare barnportion, eftersom jag inte är kapabel att trycka ned 175 gram kött och till detta ett stort hembakat bröd plus pommes frites.

Vi överhörde från en trio damer: "Äntligen ett ställe på Österlen där man får trängas litet!" Bra betyg tycker vi och kommer att fortsätt med fredagspub.

Tur för oss att Amanda ryckte in, som servitris. Hon har varit hos oss väldigt länge, hon kunde knappt gå när hon började här. Nu har hon till och med, efter aktiv påverkan/medverkan av föräldrar, skaffat körkort. Vi får särskilt tacka dem för tålmodigt natthämtande varje sommar. Fortsättningsvis kan de kanske unna sig en flaska rosévin i sin underbara trädgård, när sommarkvällarna kommer.

Vår riktiga säsong,  om jag får säga så, börjar till påsk. Men det är bra att slipa bort ringrosten under några veckor.


Vi har haft fantastiskt väder under flera dagar - sol och obetydlig vind. Det är ett rent nöje att gå ut med Doris, hunden och man får nästan slå sig fram för alla vårtecken.


Ingen får tro att vi går och halvslöar fram till påsk. Vi har öppet helger. Dessutom på ombyggnads- och flyttprojekt. I detta med gästgivareskifte ligger också att byta bostad. Det innebär att Anna, Jonas och deras grabbar flyttar upp till gästis. Medan Annelie och jag flyttar till deras förra hus. Men bekväma som vi är vill vi ha ombyggnaden klar innan vi flyttar in. Stackars Anna är byggledare, men å andra sidan är hon både arkitekt och småbarnsmamma. Fint blir det!

Personligen sitter jag i guldsits avseende flyttning. Jag är förbjuden att utföra tunga lyft








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar