lördag 30 oktober 2010

Småborgerlig idyll.

Idag ska jag på visit! En liten uppvaktning av en nybliven pensionär. Peter är ganska, för att inte säga mycket, glad över det nya tillståndet.
Som sig bör ska man naturligtvis ha en liten gåva med sig. Jag hade uppfattat att Peter förlagt sin fleecetröja, så jag hade varit och inhandlat en XL på JHL. Nu är det där med paketinslagning inte min bästa gren. Eftersom k.h. var fullt upptagen inne på gästis, fick jag reda mig på egen hand. Inget tejp inget - ingen sax. Men det är innehållet, eller tanken som räknas!

Jag infann mig fjortonhundra, Hamiltontid, dvs exakt. Man ville ju inte riskera att de ätit upp smörgåstårtan från Degeberga. Efter att ha varit igång sedan halv sju var jag duktigt hungrig. Det ska man vara när man går på kalas!

Smörgåstårta med flädersaft - gott.
På det kaffe och faktiskt en pytteliten Grappa.
I det härliga höstvädret gick vi ut i trädgården.

Jag lärde Peter att skrämma Lisbeths byracka. Hoppas att han inte fortfarande sitter under stolen och glor - hunden alltså.

Detta är färdighet som en nybliven pensionär kan ha både nytta och nöje av.
Jag fick ett par vitlökar att plantera i örtagården.

Sedan gick jag hem och la mig på sofflocket.

Apropå ingenting alls vill jag visa en bild på en fickparkerad cykel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar