onsdag 4 mars 2009

Fotografier i Hammenhög.

Häromdagen när jag promenerade Doris, vår airdaleterrier, passerade jag som ofta Kulturum. Jag noterade att där var vernisage för en fotoutställning.
Kulturum är en kulturförening i Hammenhög som är aktiv arrangör och möjliggörarare av de mest skiftande kulturaktiviteter i vår lilla by. Man har en lokal i det lilla formatet, ett kulturrum, mittemot torget.
På hemväg igen, gick jag in på utställningen. Fotografierna som visades hade framställts av Gabriella Dahlman. Det välgörande begransade antalet bilder var tagna på vägen mellan hennes hem och dagis. Detta är en sträcka som också jag nästa dagligen går med Doris. Gabriella hade lyckats lyfta fram fantastiska bilder ur det vardagliga.
Jag rekommenderar alla att ta en tur, ge en stund, till denna utställning i det lilla formatet.
http://case2.ucon.biz/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar