tisdag 14 juli 2009

Här är gudagott att vara.


Lagat frukost, städat rummen, hjälpt några gäster med jukeboxen. När man börjar sju är det tufft att vänta på personalmat vid fyra. Jag gick in och lirkade med köket. När man äter själv kan man ta ut svängarna. Jag förhandlade fram "taxiförarmat". Stekt potatis, stekt rökt fläsk och två stekta ägg. Som av en händelse läste jag en debattartikel i SVD av Lars Werkö och några andra emeritusprofessorer. De dömde ut det vetenskapliga haveriet som redovisat hög kolesterolhalt som en viktig faktor för hjärt- och kärlsjukdomar. I själva verket, menar de, att studier visar att låga kolesterolväden visat sig övverrepresenterat blan dem som mulat i hjärtåkommor. Hm - tänkte jag och samlade upp det sista av ägget med en fläskbit. Jag lät blicken svepa ut över fälten. Så fällde jag stolen bakåt och tog mig en lur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar