söndag 16 oktober 2011

En gökunge äter sig ur boet.

Jag började att blogga 2007, sedan har jag fortsatt. Jag tycker om att skriva ned tankar. Totalt har jag passerat 400 inlägg. Antalet läsare har stigit successivt. Totalt sedan jag satte upp en räknare har över 60 000 besökt bloggen. Nu för tiden har jag mellan 200 och 300 unika besökare i veckan.

 Det är väldigt trevligt när det kommer gäster, vilket händer, som är väl pålästa på bloggen. Det gäller bara att komma ihåg vad man påstått i sina inlägg då vissa vill diskutera det de läst. Någon som tvingas att viss tid  vistas i Stockholm, berättade att när han får hemlängtan brukar han gå in på min blogg.

Från början var avsikten att på ett lättsamt och trevligt sätt berätta vad som händer på Gästis och på Österlen. Jag har en betydande skrivklåda och kan inte  låta bli att engagera mig i samhällsfrågor, näringsliv, politik, kultur med mera. Nu senast har jag skildrat mitt insjuknande i cancer och behandlingen av den. Det har rönt stor uppskattning men jag är orolig för min strukturlösa blogg. Den har jäst upp som en sufflé och jag är orolig att den ska säcka ihop.  Därför har jag kommit fram till att jag efterhand ska dela upp bloggen i tre, möjligtvis fyra, olika bloggar, som bättre svarar mot olika intresseinriktningar hos läsare.

Som jag tänker nu:

  • Gästisbloggen, som ska innehålla det som från början var avsikten.
  • Samhälle och näringsliv.
  • Littertur- och kulturbloggen.
  • Cancerbloggen.
För den intresserade ska det bli lättare att prenumerera på blogginlägg. Att kan man ansluta sig till bloggarna eller prenumera på inlägg via e-post.

Jag tror att jag börjar med att bryta ut Cancerbloggen, men övergångsvis publicerar dem på båda ställena.

Så gjorde jag det! Nu finns det en separat cancerblogg, för den som bara är intresserad av detta ämne. Tills vidare publicerar jag även i denna blogg.

2 kommentarer:

  1. Bra tanke Staffan. Kanske att "turerna" fortsättningsvis också är värda en helt egen.

    SvaraRadera
  2. Hej Frank.
    Jag har funderat på det, men samtidigt tycker jag att de har ett värde, som inspiration för våra besökare både på bloggen och i real life. Jag kan låta tanken pocessas i back log.

    SvaraRadera