måndag 28 mars 2011

Österlens mest personliga karta.

Under några år har jag skrivit en blogg. Ett återkommande tema är "Turen går till..."
Det är mycket personliga beskrivningar av hur jag upplever platser på Österlen. Jag försöker fånga det vardagliga, små kuriositeter, delvis skapade i min egen fantasi. Ibland kanske jag i skrivarglädje skruvar det en aning för långt, men det är inte illa ment.

Många har uppskattat mina små betraktelser och mina bilder. Jag har därför lagt ut dem på en karta. Längtar du till Österlen kan du klicka på markören så når du min lilla artikel.

Min betraktelsekarta är levande och föränderlig nya Turer tillkommer. Är du intresserad av någon särskild by eller trakt? Ge mig ett förslag! Kanske ska du bo på Österlen en vecka och är nyfiken på vart du kommer. Jag kan kanske göra en "prospektering" åt dig.

Håll till godo med den personliga kartan över Österlen.

3 kommentarer:

  1. Fint!

    Men du har missat toksågningen av Gärsnäs. :)

    SvaraRadera
  2. En blev arg, och man är ju ingen Janne Josefsson. Jag uppmanar därför alla att åka till Gärsnäs.

    SvaraRadera
  3. Det var det värsta. Jaja, till Gärsnäs kommer man ju ofta oavsett i och med stationen.

    SvaraRadera