onsdag 24 november 2010

Nu byggs det på Gästis - igen.

Trots vissa brister i byggsamrådet och en utebliven bygglovshantering startades ett stort byggprojekt på Gästis på tisdagen.

Rustade till tänderna med inspirationsmaterial och skisser anlände Husberg Arkitekter kvinnogrant.

Baren blev kontor och köket verkstad. Jonas hade, förutseende, på förhand gjort en stor, och då menar jag jättestor, sats pepparkaksdeg.

Arkitekt Anna ritar för brinnande livet. Det ska vara färdigt på fredag!

Julius sitter i biblioteket, på sin nya favoritleksak - en trappstege, och tittar på  Byggare Bob. Trappstege tänker vi men Julius hittar betydligt fler användningsområden, idag är det stol. Igår var det en talarstol: "Mina damer och herrar, tillåt mig presentera. Stegen!" En djup bugning och våra varma applåder.

Arkitekt Lina jobbar för tillfället närmare hantverkarna t. Den sure gubben bredvid är Jonas. Det är helt rätt en byggjobbare ska vara sur när han träffar arkitekter.

Jag kan känna förtröstan att allt utvecklas väl.

  Jonas skulle kanske ha vit mössa när han bakar, så gör det inget om han får mjöl på den.

Två ritande arkitekter och en pedantisk kock är ett utmärkt kombination om man ska bygga en pepparkaksstad.

Jag frågade Anna hur stort det skulle bli. - Så mycket vi hinner.

Jag undrade också vilken skala det var. Där hotade jag nog yrkeshedern och fick svaret att det inte var något exakt, men inspirerat av Hammenhög.



Rätta mig om jag har fel, men det nästan färdiga huset verkar väldigt inspirerat av Gästis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar