tisdag 30 november 2010

Insnöat på Österlen.

Igår var så många rotarymedlemmar så till den milda grad insnöade att mötet fick ställas in. Det finns för vår del en hel del inre tjänst att utföra. Jag har sedan länge tänkt göra något åt bilder på hemsidan.

Den fantastiska vinterbild, som Andreas Hylthén tog för några år sedan börjar bli litet av "finn fem fel". Träden är inte kvar, huset har målats om, buxbomshäcken har flyttats dram från huset och det saknas adventsstakar i fönstren.
 Jag tog en bild, men jag tycker att det fortfarande är för ljust. Det blir lagom att gå och handla litet. Efter det är nog ljusförhållande bättre, dvs sämre.  Doris, som normalt är så uttråkad när det gäller promenader i Hammenhög att hon sätter sig när vi kommer till prästgården, tyckte att vädret var tillräckligt vidrigt för att  med förtjusning villja gå en riktigt rejäl promenad. Så fick det bli!
Nästa bild blev följdriktigt för mörk, även om jag tycker att det är litet sug i nattbilder. Det går inte att backa tiden. Jag får göra ett nytt försök i eftermiddag. 

 Vädret är fortfarande vintrigt i överkant. På fejan (Facebook) spyr folk ut sin förtjusning över ett vitt advent. Jag vill ha regn! T ex fick jag ingen tidning idag, så jag kan lika gärna hoppa över frukosten.

Helgen innebar julbordspremiär. Pepparkaksbyn blev ännu trevligare när det kom mat runt. En del "saknar" sina hus och vi saknar en del husägare. Så är det med representativa urval.

Jukeboxen har fått sin plats i baren. Vacker är hon!

Vi har kvar en del intrimning. Det låter inte bra med stereoskivor och det har smugit sig med en och annan sådan modernitet.

Dessutom "durrar" högtalarna vilket antagligen är en transportskada från i lördags. De halvplogade vägarna var delvis som en tvättbräda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar