måndag 22 februari 2010

Jag bad om en vit jul.

Visst ville jag liksom de flesta gärna ha en vit jul. Jag visste inte att man uppenbarligen också måste sätta slutdatum. Men jag är väldigt nöjd nu. Jag vill se vintergäck, takdropp och höra fågelkvitter. Det enda som följer en normal utveckling är att dagarna blir längre.

Brödupproret fortsätter. Det är väl värt ansträngningen. Nu ska jag ta nästa steg och börja laborera med surdeg. Det har blivit litet macho att baka surdegsbröd. Jag försäkrar att för egen del har jag inga sådan behov eller motiv. Jag vill hitta det perfekta brödet för oss och lära mig hur detta med bakning funkar och framförallt ett alternativ till butikernas konstprodukter som kallas bröd. En liten vinst med eget brödbak är att man vid vist kan medtaga ett bröd, väl i klass med en knippe drivna tulpaner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar