måndag 22 mars 2010

Vi går mot ljusare tider

Innan säsongen tar riktig fart är det lätt att hemfalla åt negativt tänkande. Det kommer nog inga till Hammenhögs Gästis. Kostnaderna har man men intäkterna är närmast en markering. Så ringer det någon och bokar och man känner sig litet gladare. Så ringer en till och berättar att det stått om oss i Metro. Så kommer det ytterligare en bokning. I Hammenhög finns ingen distribution av Metro, vad det nu kan bero på. Vi slog en signal till sönerna i Stockholm, och de hade sett det båda två. Ola skickade ett MMS med en bild på notisen. Det var kärt men oläsligt. I den digitala världen är ingen i periferin. Nätet - Metro - pdf, heureka!


Där var vi med bild och allt. Annika Goldhammer hade hittat oss och tyckte att vi var att rekommendera. Jag tycker att hon borde få Guldspaden i år. Jag beklagar bildkvaliteten, men jag tror att den beror på att Adobe vill att det ska vara dålig kvalitet för oss som inte köper deras dyra programvaror, eller också beror det på att jag brister i kompetens.

Som ytterligare en fantastisk slump rekommenderade samma välsignade Annika Goldhammer Lyckhem Skärgårdspensionat. De som driver det var hos oss någon gång på hösten, de behövde nog vila sig litet efter allt slit under sommaren. . De, som vi, skriver en blogg över vedermödor och glädjeämnen, vi har haft bloggkontakt. Jag gläder mig för deras skull nästan lika mycket som för egen del.

2 kommentarer:

  1. Tack snälla för dina ord! Vi är glada för er skull med, då vi blev så förtjusta i ert ställe så hoppas vi att många fler hittar dit! Men visst är det härligt, plötsligt händer det, gratis reklam, tack Metro!

    SvaraRadera
  2. Just det, du kan få låna min bild på min blogg... den var lite bättre än din ;)

    SvaraRadera